събота, 19 юни 2010 г.

„БЪЛГАРИЯ ДА ПРЕБЪДЕ В 21-ВИ ВЕК”

ЗАДОЧЕН РАЗГОВОР ДНЕС, А УТРЕ - ПРЯК



ДО : МИНИСТЕРСТВО НА ОБРАЗОВАНИЕТО ,
МЛАДЕЖТА И НАУКАТА
ДО : МИНИСТЕРСТВО НА КУЛТУРАТА
ДО : НАРОДНО СЪБРАНИЕ

ГОСПОЖИ И ГОСПОДА МИНИСТРИ И ДЕПУТАТИ,

Поговорките затова се наричат народни, защото са произлезли от живота, който го прави всеки един от нас, всеки от общата Човешка верига. Затова мъдростта им ще бъде вечна, докато го има мислещото Човешко същество.
„ Каквото повикало, такова се обадило”.
„ Каквото си надробиш, такова ще сърбаш”.
„ След дъжд – качулка”
„Кой каквото пряви, на себе си го прави”
„Каквото посееш, това ще пожънеш”
Всяко поколение, като достигне зряла възраст, става сеяч на следващото. Семената са в нас, в тези, които сме осъзнати личности. Ние се грижим и подготвяме почвата за семената, ние определяме и решаваме кога да ги засеем. Следователно, пак от нас зависи, когато те дадат плод, този плод дали ще остане в нашия хамбар или ще бъде изнесен. В настоящия момент има останали малко качествени сеячи в областта на образованието и културата, които предават знания и дух, с които семената да растат правилно и да дават добър плод.. Но, първо, семената, засети от тях са малко( защото и качествените сеячи са малко на брой), а на всичкото отгоре, когато дадат плод, този плод не влиза в нашия хамбар.

ГОСПОЖИ И ГОСПОДА МИНИСТРИ И ДЕПУТАТИ, тези семена са Вашите деца, внуци, племенници, деца на Вашите приятели, деца на всички нас, деца на държавата, за чието просъществуване Вие сте отговорни. Вие пишете утрешната история на България и българското общество, България – територия, държава, род ; Вие определяте съдбата на всички тези семена. Какво правите? Виждате ли каква ще бъде българската реколта на 21-ви век или сте слепи за бездуховността на поколенията българи, които се изграждат, за ниската степен на образованост, за липсата на морал и етични стойности....? България няма да има качествен духовен материал?
Днес бъдещия духовен материал, 14 - 18-годишните, продава душата си на низките животински страсти в училищните тоалетни; пълните презервативи в кошчетата за боклук са повече от хартийките от дъвките. Снимките и клипчетата, правени в тоалетните, стават достояние на Net-любителите.
НЕ, ТОВА НЕ Е ЖЪЛТА ПРЕСА, ТОВА Е ИСТИНАТА!!!
Има съвестни учители, които правят родителски срещи, за да уведомят родителите докъде са стигнали децата им.
ХОРА, ГОСПОЖИ И ГОСПОДА ОТ МОМН и от МИНИСТЕРСТВО НА КУЛТУРАТА, какво правите в тези институции, как ангажирате умовете на децата ни, за да бъде правилно канализирана енергията, която ври и кипи в младежта на тази възраст?
Физическото възпитание се заключава в целогодишна игра на НАРОДНА ТОПКА или БАСКЕТБОЛ. Знаете ли това?
Докога ще се пишат годишни разпределения за тоя дето духа и никой няма да потърси сметка дали се спазват?
- а че същия този предмет – Физическо ВЪЗПИТАНИЕ, се упражнава с дрехите, с които децата прекарват в училище и после, потни, се разболяват?
- а как си представяте, че ще се провежда час по ФИЗЕ с кубинки, ботуши, апрески? - -Какво става с костите и ставите, замисля ли ли сте се??!! НЕ! Загледайте се в продължение на една седмица по спирките или пред училищата, където училищната „политика” се бистри на по бира и цигара и ще видите, че децата и младежите са с изкривени стъпала ( за сравнение хора над 35 год. възраст нямат такъв проблем) А за гръбнаците? - да не говорим.
- къде са междублоковите спортни пространства, за да има къде децата по естествен начин да правят мускули, а не да се тъпчат с анаболи и всякакви напомпващи химикали-боклуци?
- къде е здравната просвета, за да им обясни как днешният стремеж към „красота” утре ще се отрази върху възпроизводителната им система и върху уродливостта на децата им или ще се изрази в невъзможност, въобще, да имат поколения.
Вие, Госпожи и Господа, сте тези, които сте създали

ЗАКОН ЗА СТЕПЕНТА НА ОБРАЗОВАНИЕ,
ОБЩООБРАЗОВАТЕЛНИЯ
МИНИМУМ И УЧЕБНИЯ ПЛАН

ОБЩООБРАЗОВАТЕЛЕН МИНИМУМ
Раздел I
Цели и съдържание на общообразователната подготовка
Чл. 9. Основните цели на общообразователната подготовка са:
1. да съдейства за физическото и духовното развитие на ученика, за успешното му
ориентиране, адаптиране и реализиране в обществото;
2. да създаде условия за формиране на ценностни ориентации, свързани с
чувството за българската национална идентичност, уважение към другия,
съпричастност и гражданска отговорност;
3. да създаде условия за развитие на потребности, интереси и нагласи за учене и за
обучение и самоусъвършенстване през целия живот



Вие ли ни мислите за слепи, глухи и прости или НИЕ криво Ви разбрахме??!
НИЕ искаме думите в посочения член да имат покритие в личностите на децата на България!!!

Днес е необходим НОВ ПОДХОД в образованието на българите; нов предмет, който да учи на ЖИВОТ. Нов начин за представяне на българската култура през вековете и значението й за бъдещето. Училището трябва да „излезе” от класните стаи. В човека е заложена потребността да се конкурира, за да оцелее и да прогресира. Как у децата се развива това, за да могат те да го приложат после в живота? Конкуренцията в момента се изразява само в демонстрацията на маркови дрехи, силиконови бюстове и устни, мускули, развити от химии-боклуци.
Човекът е създаден да ползва творчески и съзидателно единственото нещо, което го отличава от другите представители на живота, а именно – МИСЪЛТА. И точно ТЯ, може да бъде еднакво и съграждаща, и разрушаваща. Мисълта е дадена на всички еднакво, Свободата да я ползваме - също е дадена еднакво. Разликата идва от желанието на всеки един от нас как да я използва. За да имат децата избор, обаче, е необходимо да им се покаже как трябва да бъде ползвана правилно, градивно, ценностно тази мисъл. Децата се раждат в ДОБРОТА, а ние разрушаваме тази доброта. Как се провокира тяхното мислене ? :
- Биг Брадър;
- TV – бозите, които се грижат много добре за затъпяването на разума, за заключването му там, откъдето няма излизане, за да може кукловодството да си върши спокойно работата без да има кой да му се пречка. Като каже: „ Измучи два пъти!” и стадото измучава два пъти; като каже : „Самоубий се, защото Бог така иска, за да му докажеш колко си му верен” и стадото се самоубива.
- нехайството и правенето, че не виждате как 14-годишните са пласьори на дрога. А, ама това е работа на полицията!! О-о-о, не само нейна! Това е работа за възпитаване в: „ ..... уважение към другия, съпричастност и гражданска отговорност;” Вие сте го написали в т.2 от чл. 9. Това възпитаване става там, където има колектив и колективът е КОРЕКТОР на поведението на всеки член от него към другия. Първият колектив (а не обществена единица), в който бъдещата зряла личност се възпитава в отговорност за делата си спрямо другите себеподобни, е УЧЕНИЧЕСКИЯТ ( в частност – този в детските градини ).
- комбинацията от чалгарските ритми с изисканите тоалети на абитуриентите е просто прекрасно творение на наученото по естетика, национална гордост и т.н. в родното училище, от родните съвременни будители.


Какво искаме ли? Като за начало - да се хванете ръка за ръка двете Министерства и да напишете истински Закон за Образование и Култура. Едното е НЕМИСЛИМО без другото. Няма образованост, ако личността няма култура в мислите,чувствата, постъпките, както и няма култура, ако личността не е образована. Народното Събрание е затова народно събрание, за да обмисля предложенията, правени от и за народа – Вашия и нашия – БЪЛГАРСКИЯ. Вие сте български министри и депутати, следователно сте ДЛЪЖНИ да работите за благото и просперитета на хилядолетната ни държава България!!! Как да стане ли?
КАТО :
- във Висшите учебни заведения подготвите бъдещите учители да могат да мислят; първо в тях трябва да се възпита отговорност към работата с материала, наречен човек;
- вкарате театъра и музиката в училище и училището в театъра;
- поканите в училище прогресивните съвременни публицисти и писатели и организирате срещи на учениците с тях. Един урок по български език и литература би бил много по-ценен, ако се проведе под формата на дискусия, свързана със съвременните изисквания на живота към подрастващите;
- училищата да сключат договори с всички източници на култура: Театри, Музикален театър, Опера и балет, Художествени галерии, Музеи,.........и да се заложи като програма в рамките на учебната година учениците да имат няколко посещения в тези учреждения или техни творци да гостуват в училищата;
- в програмите да се предвидят, след това, провеждане на разговори, обсъждания , свързани с направените мероприятия. ЗАЩОТО : Децата трябва да умеят да откриват собствена позиция, да откриват ценностите в живота, които културата им предлага, да видят тяхното приложение в ежедневието; да умеят да защитават и обосновават позициите си. Така ще се образоват в отговорност към своето обучение и ще се стимулират да търсят допълнителна информация ;
- в по- голям брой училища да има паралелки с творческа насоченост, още от 1-ви клас, за да може да се осъществи баланс между хуманитарни, природо – математически и художествени образователни направления. Вече драстично намалява бройката на желаещите да кандидатстват в паралелки, свързани с изкуствата, което е показател за РОБОТИЗИРАНЕТО на поколението. БЕЗ ТВОРЧЕСКИ подход към ежедневието, човек умира като такъв, а остава да съществува само като животински екземпляр. За каква културна история ще се бием в гърдите след време, като днешните деца не се докосват до нея в цялата й пълнота.
- към 11-та година детето вече инстинктивно се насочва към дейностите, които го влекат и това подсказва какво би могло да бъде неговата бъдеща професия, занимания и т.н. Това би трябвало да видят и родителите, и учителите. Може би е време да се помисли за оформянето на паралелките след 4-ти клас именно съобразно тези интереси;
- Да се предвидят в програмата като допълнителни заетости на децата клубове по интереси и всеки ученик от даден клас да се мотивира да бъде съпричастен към колектива си. Всяко дете е творец, просто българската образователна система не му дава възможност то да открие тази истина.
- !!! Да изискате премахване от националните телевизии на предавания, в които се толерира вулгарен език, безстойностно съдържание и т.н. За всички е ясно, че не поставянето на червена точка, а даването на червен картон ще бъде показател, че наистина се мисли за детската аудитория.
- В националните телевизии да навлязат културни предавания, ценностни предавания, адаптирани към съответната детско - юношеска възраст.
- Днешното поколение използва съвременни начини за комуникация. Защо, например, интернет мрежата FACEBOOK да не се използва за популяризиране и организиране на стойностни мероприятия. Децата така или иначе я ползват(сега се организират групи, при НДК, за да се пръскат с шишета с вода). Значи този начин на комуникация върши работа, само че трябва да се култивира. Дайте им възможност да ползват този начин за съвместни действия смислено. Организирайте конкурси, проекти за спечелване на интернет пространство, например, свързано с творческа или културна насоченост. Възможностите са много. Фантазията – също.
- И още много, много....училището е отворен пазар за идеи, само да има кой да иска да мисли



Всички тези стъпки са насочени към осъществяването на ОБРАТНА ВРЪЗКА в обществото. В момента децата са изолирани от истинския живот навън. Те приемат пребиваването си в училище като някакво място за срещи, за купони; още в 6-7 клас идват на училище пияни, сриват се от столовете по време на час и отговорните за това, което става пред очите им, не смеят да вземат мерки.

Мироглед, светоглед, възглед, разбиране, убеждение, идеи, теория – с една дума: ИДЕОЛОГИЯ. Тя е била и винаги ще бъде нужна на всяко общество, ако иска да оцелее. Наречете я ВЯРА, ако искате. Каква е ВЯРАТА, която да мотивира поколенията ни да зачитат делото на предците си, да знаят откъде идват и защо, къде отиват и пак – защо? Какво искаме днес от нашите деца? Да бъдат стадо или осъзнати умове??!!
Нека забравим песимистичната констатация:
„ Като ми пееш Пенке ле, кой ми те слуша!”
Възможностите за поставяне на децата в правия път са много. Ако ние, техните родители, не поискаме от Вас – държавните институции, промяна, то бъдещето и за Вас, и за нас, и за децата ни е едно – разгром за българския род!!!

Няма коментари:

Публикуване на коментар